Телефонують та просять назвати смс-код від банку? НБУ та РАДАБАНК розповідають, що робити в рамках кампанії #ШахрайГудбай
27 Липня 2023p.
Шахраї викрадають гроші з рахунків через добре відомі схеми телефонного шахрайства.
Як їм це вдається?
Це тому, що шахраї добре знають, на які больові точки «натиснути» аби отримати необхідну інформацію.
В основі більшості легенд шахраїв – тривожна ситуація та залякування. Приклад такої типової легенди ‒ це коли шахраї телефонують від імені працівника служби безпеки банку та повідомляють, що з рахунку громадянина намагаються зняти кошти. За таких умов у потенційної жертви відключається критичне мислення і вона більш схильна розголосити секретні дані про свої картки та рахунки.
Пам’ятайте про головні індикатори розмови з шахраєм.
Припиніть розмову, якщо:
- запитують термін дії картки, тризначний номер на звороті картки, паролі, коди банків та мобільних операторів, пін-код до картки;
- керують у телефонній розмові вашими діями (просять зробити трансакцію, зняти готівку, встановити програму на ваш пристрій тощо);
- просять сфотографувати та переслати/надати фото платіжної картки;
- лякають, що ваша картка заблокована, а злочинці зламали рахунок;
- просять перейти за посиланням та зазначити всі персональні дані та реквізити платіжної картки.
Неважливо, яка сталася ситуація, працівники банку, НБУ, правоохоронних органів чи будь-якої іншої установи не попросять вас виконати подібні дії.
Якщо ви випадково повідомили шахраєві реквізити картки, банківський код зі смс, негайно заблокуйте картку чи змініть пароль до інтернет-банкінгу.
Якщо ви випадково повідомили шахраєві пароль до інтернет-банкінгу, негайно заблокуйте картки, рахунки та доступ до інтернет-банкінгу, зателефонувавши до банку за номером, зазначеним на звороті картки.
Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції.
Більше інформації про правила платіжної безпеки на сайті #ШахрайГудбай.
Поділитися: