Ви можете відмовитися від взаємодії з колекторами, якщо не брали кредит і не є поручителем. НБУ та РАДАБАНК повідомляють в рамках #ЗнайСвоїПрава_Кредити
09 Грудня 2022p.
Не брали кредит і нічого не підписували – відмовтеся від взаємодії з колектором.
Трапляються випадки, коли колектори телефонують або надсилають повідомлення з приводу кредиту, який особа не брала і не виступала поручителем.
Що робити у такому випадку?
- Перевірте, чи справді у вас немає боргів. Це можна зробити в бюро кредитних історій (один раз на рік така послуга безкоштовна).
- Якщо ви стали жертвою шахраїв, і на ваше ім’я оформили кредит, зверніться до фінансової установи, яка вимагає з вас плату за кредитом, із зазначенням деталей. Також напишіть заяву у правоохоронні органи.
- Боргів немає – відмовтеся від взаємодії з колектором. Якщо колектор продовжує турбувати, це можна розцінювати як порушення ваших прав, у такому разі потрібно:
- запитати назву фінансової установи, з якої телефонують, дізнатися підставу дзвінка;
- зафіксувати порушення своїх прав (зробити скріншоти екрана телефону з повідомленнями та журналу дзвінків, зробити аудіозапис телефонних розмов тощо);
- надіслати скаргу на адресу компанії, представники якої вас турбують.
Якщо немає реакції – написати скаргу на фінансову установу до Національного банку України, додавши зібрані матеріали, що підтверджують порушення ваших прав.
Як можна звернутися до Національного банку України:
- написати до чат-боту «НБУ Контактний центр» в месенджерах (вайбері або телеграмі);
- зателефонувати до контакт-центру – 0 800 505 240;
- заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням.
Більше інформації про кредитні послуги читайте на #ЗнайСвоїПрава_Кредити.
Поділитися: